איך ליצור קמפיין פייסבוק מוצלח

לקוחות רבים מספרים על הקשיים שהם חוו במהלך הדרך עם קמפיינים בפייסבוק שלא הניבו עבורם את התוצאות שלהם הם קיוו ולא ממש המריאו.
אז מה עושים? המשיכו לקרוא

נתחיל משלושת השלבים לקמפיין פייסבוק מצויין

לפני שאנחנו מתחתנים עם בחיר לבנו, סביר להניח שנרצה לצאת לדייט, להכיר אותו או אותה ולבסס את מערכת היחסים. כמובן שההחלטה לרכוש מוצר היא תהליך הרבה פחות ארוך, אבל אנחנו מציעים לנהוג אופן דומה כשמתכננים את אסטרטגית השיווק בפייסבוק, פחות "זבנג וגמרנו" ויותר מערכת יחסים אורכת טווח עם קהל היעד. 

לעתים קרובות מפרסמים מתייחסים לאסטרטגית הפרסום שלהם יותר כמו "סטוץ". הם רוצים לראות תוצאות תוך זמן קצר, לקבל המרות, לידים ומכירות און-ליין מיד כשעולים לאוויר. האלגוריתם של פייסבוק פחות אוהב התנהגות כזו ועלול "לקנוס" אתכם בכך שתשלמו יותר עבור הפרסום. 

בואו ננסה לחשוב על עצמנו, שאנחנו נכנסים לרשת החברתית אנחנו לא באמת מעוניינים לצפות בפרסומות, אנחנו רוצים ללמוד, אנחנו רוצים להתעדכן, להיות מופתעים, לצחוק… לכן כשאנחנו מייצרים מודעות עמוסות במסרים פרסומיים, עם טקסטים גדולים והנעה לפעולה אנחנו בעצם אומרים לגולשים – "שימו לב – פרסומת לפניכם". לכן כשהמסר הפרסומי שלנו באמת רלוונטי לקהל המטרה אותו אנחנו מטרגטים, אנחנו מצליחים לשפר את התוצאות ולשלם פחות על הפרסום . אנשים שנתקלים בפרסומת רלוונטית עבורם, שמציעה מוצר שהם באמת מעוניינים בו יגיבו אליה בחיוב ואנחנו כמפרסמים נהיה מתוגמלים בהקלקות, צפיות, לידים או כל אלמנט אחר שהצבנו כמטרה כשהעלינו את הקמפיין. אבל אם אנחנו מנסים "לדחוף" לגולשים מסר פרסומי שהם לא מעוניינים בו והוא לא רלוונטי עבורם אנחנו ניקנס ונשלם יותר עבור המודעה.

מכיר

כשעסק חדש לממכר מזון נפתח בשכונה לא פעם נוהגים בעלי העסק להוציא לרחוב שולחן עם "טעימות" ולהציע לעוברים והשבים לטעום מהמטעמים שמוצעים בתפריט. חשוב לבעל העסק שנכיר אותו, שנתנסה ושנדע מה הוא עושה. זה נובע מכך שאנחנו מרגישים הרבה יותר בנוח לרכוש מוצרים מחנות ומעסקים שאנחנו מכירים, ממוכר או ספק שיצא לנו להתנסות במוצרים או בעבודה שלו ושאנחנו יודעים שהסחורה שהוא מציע טובה. העיקרון הזה תקף בחיים האמתיים וגם בעולם הווירטואלי. כשאנחנו נתקלים במודעה של עסק שאנחנו לא מכירים אנחנו עשויים להיות חשדנים, כנראה שנרצה לברר במי מדובר לפני שנפקיד בידיו את הפרטים האישיים שלנו. לכן חשוב לבסס את ההיכרות עם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו לפני שאנחנו מצפים שהם ישאירו אצלנו את כרטיס האשראי. איך עושים את זה? באופן די דומה להתנהלות של בעל המסעדה החדשה שנפתחה בשכונה. הציעו לקהל הפוטנציאלי שלכם "טעימות". ספרו להם מי אתם, מה אתם מציעים, תנו להם לראות את המוצרים שלכם מבלי לנסות לדחוף להם את היד לכיס. שמרו את ההנעה לפעולה "רכשו עכשיו" לשלב מאוחר יותר. 

LIKE

לא פעם אנחנו מרגישים שהשירותים שאנחנו צורכים, המותגים והמוצרים שאנחנו קונים מגדירים אותנו. הג'ינס שאני לובש, הרכב בו אני נוהג, היעד שבחרתי לנפוש בו והמסעדות שאני בוחר לאכול בהן משקפות משהו לגבי מי שאני. לצרכנים יש מנעד רחב של רגשות כלפי המותגים שהם צורכים. לכן חשוב לנו כמפרסמים לייצר אצל הצרכנים הפוטנציאליים שלנו תחושה חיובית לגבי העסק, המותג והמוצר שלנו. הרגשות החיוביים האלו הם מה שעשוי להכניס אותנו לרשימת השיקולים של הלקוח הפוטנציאלי שלנו כשהוא מתכוון לרכוש את המוצר שאנחנו מציעים. 

סומך

זה השלב האחרון והחשוב ביותר, במיוחד מכיוון שמכירה מתבצעת ברשת, והוא גם זה שיעביר את הלקוח שלנו במשפך ההמרה משלב ה"שיקול" לשלב ה"המרה" . גם בעידן בו הקניות ברשת הפכו להיות נפוצות מאוד אנשים מתנהגים באופן זהיר ולא נותנים להשאיר את פרטי האשראי שלהם אצל גורמים שהם לא סומכים על האותנטיות והאמינות שלהם. צרכנים רוצים לקרוא תגובות של לקוחות שהתנסו בשירות, הם רוצים לראות כמה אנשים כבר הזמינו את המוצר הזה, הם רוצים להיכנס לאתר ולהתרשם שמדובר בעסק לגיטימי. זו החובה שלכם לוודא שאתם מצליחים לייצר אמון אצל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. 

איך גורמים ללקוחות הפוטנציאליים להכיר, לאהוב ולסמוך עליכם?

קודם כל – סבלנות. רומא לא נבנתה ביום, סביר שהמערך השיווקי של העסק שלכם גם לא יתרומם תוך יום. אם הקמפיין הראשון שאתם מעלים לרשת החברתית הוא מודעה שמציעה לרכוש את השירות שלכם ההמלצה שלנו היא לחכות איתה. אתם מכירים את החבר או החברה שכל פעם שהטלפון שלהם מופיע על הצג אתם יודעים שהוא צריך מכם משהו? אלו השיחות טלפון שאתם בד"כ פחות רוצים לענות להן. אל תהיו החבר הזה. אם בכל פעם שהגולש נתקל בכם אתם מבקשים ממנו לפתוח את הארנק אתם הופכים להיות עבורו מטרד. פרסומת שנדחפת לו לניוז פיד ומציקה לו עם מסרים פרסומיים לא רלוונטיים. 

איזה חבר (מפרסם) אתם כן רוצים להיות? החבר שמרגש אותו, שמבדר אותו, שמלמד, שמפתיע, ורק בסוף זה שמציע מוצרים רלוונטיים ושמשתלמים עבורו. 

איך עושים את זה - הנוסחה

השלב הראשון הוא לייצר תוכן שיעצור את הגולש בזמן שהוא גולש בניוז פיד וימשוך את תשומת הלב שלו. כלי מעולה לעשות את זה הוא סרטון וידאו.

לוידאו ברשת החברתית יש כמה שניות בודדות לתפוס את הגולש לפני שהוא ממשיך לגלול הלאה. השניות האלו חשובות וכדאי שתייצרו בהם עוגן שיגרום לצופה להמשיך לצפות הלאה. 

זו הנוסחה למודעת וידאו באורך דקה שעובדת:

1. "כשאני הייתי" – ספרו לגולשים את הסיפור האישי שלכם, גשו לזה מהמקום האישי. הרשת החברתית היא המקום שבוע אנחנו משתפים את החברים שלנו לגבי החיים שלנו. לוידאו שיתחיל בתיאור אישי יש סיכוי גבוה לעצור את הגולש ולייצר אצלו עניין ורגש. לדוגמה: "כשהייתי ביסודי לא קיבלו אותי לכתוב בעיתון בית הספר", או "כשהייתי ילדה סבלתי מעודף משקל"

2. "אני מאמין ש" – ספרו לגולשים כיצד הסיפור האישי שלכם הוביל אתכם לעסוק במה שאתם עושים. "לכן אני מאמין שכל אחד צריך מאמן אישי", "לכן אני מאמין שיש בעיה במערכת החינוך"

3. "אני" – "אני ערן ערמי, ייסדתי את זואי מדיה כדי ש… "

כמה זמן מקדישים לכל חלק?

 זה היחס הנכון :

 

אם מישהו צפה באחוזים גבוהים מסרטון שלכם, סביר להניח שמה שיש לכם לומר מעניין אותו, יתכן שהוא ירצה לצפות בתכנים נוספים שאתם מיצרים. אם הוא צפה בכמה מהתכנים שלכם הסיכוי שהוא ירצה גם לרכוש את המוצר שלכם עולה פלאים. האלגוריתם של פייסבוק מזהה שהתוכן שאתם מייצרים הוא מסוג התוכן שהוא אוהב ויציע לו לצפות בסרטונים הבאים שתייצרו בעלות טובה בהרבה. והכי חשוב, תוכלו לייצר רשימת רימרקטינג לאנשים שצפו בסרטונים שלכם ולהגיש להם בשלב מאוחר יותר מודעות עם הצעת ערך והנעה לפעולה. ככה תדעו בוודאות גבוהה יותר שמדובר באנשים שמתעניינים בשירות שלכם ושההצעה שלכם רלוונטית עבורם.

 

דברו איתנו