עם יותר ממליארד משתמשים פעילים בחודש אינסטגרם היא היום הרשת החברתית הגדלה, אליה אנחנו מגיעים יותר ויותר כדי לקבל הצצה ויזואלית לחייהם של החברים שלנו, המפורסמים שאנחנו אוהבים, המותגים והעסקים שמעניינים אותנו. 

אז פתחתם חשבון עסקי, התחלתם להעלות תמונות של המוצרים שלכם, צילמתם סטורי, תייגם והוספתם האשטגים מלוא החופן# ובאמת החברים, קרובי המשפחה וגם כמה גולשים התחילו לעקוב אחריכם. עכשיו אתם אולי שואלים את עצמכם, האם כדאי לי לשלב את אינסטגרם בתמהיל הפרסום שלי? התשובה היא חד משמעית כן. 

בכתבה הזו ניתן כמה כלים שיעזרו לכם להבין איך אינסטגרם יכול לעבוד עבורכם ולסייע לכם להגדיל את העסק, לייצר מכירות ולידים. למעשה כ-60% מהמשתמשים באינסטגרם מדווחים שהם גילו מוצרים ומותגים חדשים בה. מה זה אומר? שהפוטנציאל לשיווק העסק, להגברת החשיפה והמודעות של התוכן ולהגדלת מחזורי המכירות של העסק שלכם הוא אדיר!

לא מעט עסקים מתלבטים האם הפרסום באינסטגרם הוא הדבר הנכון עבורם. אינסטגרם יכולה להיות רלוונטית עבור מגוון גדול של עסקים, לדוגמה:

  •  עסקים שמוכרים מוצרים פיזיים, כמו מזון, גאדג'טים או ביגוד
  • עסקים שמספקים שירותים, כמו שירותי ייעוץ, נדל"ן
  • עסקים טכנולוגיים: כמו חברות תוכנה

"מישהו חכם אמר פעם "אם אין לך יעד מוגדר כל מקום שתגיע אליו יהיה בסדר",  לפני שיוצאים לדרך חשוב שתשאלו את עצמכם "מה המטרה הסופית שלי כאן?" מאחורי כל פרסומת שאתם נתקלים בה באינסטגרם (וגם בפייסבוק) יש יעד או מטרה עסקית. הם מסווגים באופן הבא:

  •  יצירת מודעות
  •  העדפה
  • המרות
אז מתי לבחור בקמפיין שיסייע ביצירת מודעות? נגיד שפתחתם סלון מניקור חדש בעיר שלכם, בהתחלה תרצו שכמה שיותר אנשים בסביבה שלכם יכירו אותו, יתחילו להיחשף אל המותג שלכם וסוג השירותים שאתם מציעים. 

העדפה – לאחר שאנשים יכירו את העסק שלכם תרצו שהם יתחילו לרכוש את השירותים או המוצרים שאתם מציעים. אך כוונת רכישה היא לא דבר שנבנה בין רגע. אתם צריכים לבנות את האמון של הלקוחות הפוטנציאליים בכם ולהכניס את הקנייה אצלכם למערך השיקולים שלהם. הם צריכים לקחת בחשבון שאפשר לרכוש את המוצר או השירותים גם אצלכם. אפשר להשיג את המטרה הזו על ידי סרטונים שמפרטים את השירותים / המוצרים שלכם, על ידי פוסטים של תמונה שעוסקים בשירותים שאתם מציעים, וסטוריז שיסייעו למתג אתכם כשולטים בתחום. מהלכים כאלה יכולים לסייע ללקוחות הפוטנציאליים להכניס אתכם לסל השיקולים שלהם. 

המרה – אחרי שיצרתם משיכה ועוררתם עניין של קהל היעד בחשבון העסקי שלכם באינסטגרם והצגתם את השירותים והמוצרים שאתם מוכרים הגיע הזמן "לעבור לביזנס". בקמפיין המרה המטרה שלכם היא לייצר מכירות, לאסוף לידים או להניע אנשים לרכוש או לצרוך את השירותים שלכם. בשלב הזה תרצו להתחיל לייצר מודעות תחת הקטגוריה המרה.

לקוחות רבים שואלים כמה כדאי להם להשקיע בפרסום באינסטגרם? והתשובה היא "ככה וככה"… כדי לענות על השאלה הזו ברצינות צריך לצלול עמוק לתוך תקציב הפרסום שלכם. כמה עולה השירות שאתם מציעים? כמה אתם מרווחים על כל מכירה און ליין, על ליד שייסגר וייהפך ללקוח חדש שעשוי להמשיך לרכוש אצלכם עוד? 

אלו שאלות שאתם היחידים שיכולים לענות עליהן. אם אתם מוכרים מוצרים שהרווח עליהם הוא שקלים בודדים, כנראה שלא תוכלו לעמוד בהוצאות פרסום יקרות שהמשמעות שלהן היא הפסד בטווח הארוך. אבל אם פרסום מוצלח יכול לסייע לכם להגדיל את המכירות, להגיע לקהלים חדשים, להגביר את העניין והתפיסה לגבי העסק שלכם אתם צריכים לעשות את המתמטיקה ולהבין כמה זה משתלם וכמה כדאי להוציא על כל קמפיין. בנוסף, העלות להמרה יכולה להשתנות מאוד מעסק לעסק וקשורה בהמון גורמים כמו התחרות באזור שלכם, האטרקטיביות של המוצרים והמחירים שלכם, כמות המפרסמים בתחום ועוד. לכן עד שלא תתנסו לא תוכלו לדעת באמת מה העלויות שלכם לפרסום באינסטגרם.

הדרך להבין את עלויות ההשקעה בפרסום היא לבצע מעקב מתמיד אחרי הוצאות הפרסום שלכם ולהכניס לתוכו גם את המכירות שאולי לא מתבצעות און ליין.

אם הוצאתי 100 ש"ח על פרסום של מודעה שהצליחה להניב לי רק מכירה האם הקמפיין היה כישלון? לא אם השירות שאני מוכר הוא שירות יקר והרווח עליו גבוה. 

בעלי חנות שמוכרת מזכרות או מוצרים שעולים כמה עשרות שקלים בודדים יכולים להיות מרוצים מאוד מקמפיין שמצליח לייצר מכירות בעלות של שקלים בודדים למכירה, לעומתם עורך דין יכול להיות מאוד מרוצה מקמפיין בו עלות ההמרה היא מאות שקלים, אך היא מצליחה להניב לו לקוחות חדשים שישלמו עשרות אלפי שקלים עבור השירות שהוא מספק. שניהם מפרסמים באינסטגרם, אבל קהל היעד שלהם שונה, העלויות שלהם לחשיפה, להקלקה ולהמרה יכולים להיות שונים מאוד והמשמעות של ההמרה עבור העסק שלהם גם שונה.

אנחנו מציעים להתחיל בפיילוט. בחרו את המוצרים הכי אטרקטיביים שלכם. הגדירו תקציב של שתכלו לעמוד בו, זה יכול להיות כמה מאות שקלים שישמשו אתכם לחודש הפיילוט. צרו מודעות בהתאם ליעדים שלכם ונהלו מעקב אחרי משפך ההמרה שלכם. בדקו את האלמנטים הבאים:

חשיפה – לכמה אנשים המודעה שלכם נחשפה. 

הקלקות – כמה אנשים לחצו על המודעה שלכם. 

המרות – כמה אנשים ביצעו את הפעולה שהגדרתם – זה יכול להיות מכירה און ליין (ואז כאן מסתיים התהליך), השארת ליד או התחלת שיחת מכירה.

מכירה – סיום התהליך והפיכת הגולש ללקוח משלם.

השאיפה שלכם היא שיחס האחוזים בין כל שלב בתהליך יהיה כמה שיותר טוב. אם למודעה שלי נחשפו 100 אנשים, מתוכם 10 לחצו ה-CTR שלי (click through rate כלומר היחס בין החשיפה להקלקה) הוא 10%. אם מתוך 10 הגולשים שהקליקו הצלחתי להמיר לקוח אחד, משמע יחס ההמרה שלי הוא 1%. במידה ויש חוליה חלשה במשפך ההמרה הוא ישפיע על ההצלחה של הקמפיין כולו.

נגיד שעליתם עם קמפיין, בחרתם בקהל היעד, התחלתם להפיץ את המודעה, אבל לא מספיק אנשים לוחצים עליה, אז כמובן שהמכירות יושפעו מכך. בואו נדמיין את המודעה שלכם לפלייר שאתם מחלקים בשכונה, ואת ההקלקה לאנשים שנכנסו אליכם לחנות, כמובן שאם הפלייר שלכם לא מספיק מעניין, פחות אנשים יכנסו לחנות והסיכוי שתמכרו את המוצרים שלכם יקטן בהתאם. מכיוון שאנחנו לא עוסקים בפליירים אלא בפרסום דיגטלי הכל מדיד. בכל רגע נתון אנחנו יכולים להבין איפה החוליה החלשה ולשפר אותה.

נגיד שהמודעה שלכם עובדת נפלא ויש עליה המון לחיצות, אבל אז באתר שלכם הגולשים הולכים לאיבוד, לא מבצעים רכישה או לא משאירים פרטים. תכלו לראות את זה ביחס בין אחוז החשיפה להקלקה לעומת היחס בין ההקלקה להמרה, ובהתאם לשפר את האתר כך שימיר טוב יותר. 

אחרי שבוע של פעילות אתם יכולים להתחיל לקבל תמונה לגבי העלויות הממוצעות שלכם לכל אלמנט במשפך ההמרה. עלות החשיפה, העלות לקליק, העלות להמרה והעלויות למכירה. עכשיו אתם יכולים לחזור ולעשות את החישוב. 

אם אני מוציא 1000 ש"ח על פרסום, שקונים לי חשיפה ל100,000 אנשים, ושמצליחים לייצר לעסק 30 לידים שהופכים ל-5 מכירות שמכניסות לי רווח של 5,000 ש"ח המתמטיקה לא מאוד מסובכת וככל שאשקיע יותר בפרסום אצליח להכניס יותר לידים בכפוף ל"משוואה" הזו שייצרנו במהלך הפיילוט.

כמובן שזו משוואה שצריך לאזן כל הזמן. משפך ההמרה מושפע מהמון גורמים, כמו תחרות, שחיקה, תפיסות המותג ועוד ועשוי להשתנות כל הזמן, ובהתאם גם תקציבי הפרסום שלכם.

למערכת הפרסום של פייסבוק שמאפשרת פרסום גם באינסטגרם יש כלים שונים שמסייעים ליצור פילוחים שונים של הקהל, ככה שבמקום לפרסם באופן נרחב אתם יכולים לבחור בדיוק די מרשים את האנשים שיחשפו למסרים שלכם ובאופן הזה לא לבזבז משאבים על קהל שלא רלוונטי למוצר או השירות שאתם מספקים.

בין היתר ניתן לבחור:

מיקום – פייסבוק מאפשרת לכם להגיע לקהל באזור מסוים. אפשר לבחור בעיר מסוימת, באזור גיאוגרפי נרחב, ארץ ואפילו בשכונה מסוימת. זה לא הרמטי ויש "זליגות". אבל אם העסק שלכם מציע שירותים שיכולים להיות רלוונטיים בעיקר לאנשים באזור מסוים, נגיד בשכונה או בעיר שלכם כדאי מאוד להשתמש בפילוח "מיקום".

תחומי עניין – מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לבחור מבין תחומי עניין שונים, חובבי אופנה, מטיילים, בלוגרים ועוד. 

התנהגות – כאן תכלו לפלח את הקהל לפי התנהגויות שונות, כמו "התנהגות רכישה", אנשים שלחצו על מודעות ב-30 הימים האחרונים ועוד.

דמוגרפיה – ניתן לצמצם את הקהל שלכם לפי פילוחים של גיל, מין, שפה. אם אתם מפרסמים מוצרים שפונים נגיד לנשים מניקות, כדאי לא לבזבז את המשאבים על גברים או נשים מבוגרת מאוד. 

קהלים מותאמים אישית – פילוח זה מאפשר לכם לייצר קהלים על בסיס הלקוחות הקיימים שלכם, עוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם, רשימות כתובות המייל או הטלפונים שאספתם של הלקוחות שלך ועוד.

קהלים דומים – בהתבסס על הקהלים המותאמים אישית מהסעיף הקודם תכלו לייצר רשימה של קהלים בעלי מאפיינים דומים לקהלים הקיימים שלכם וכל בעצם להגדיל את החשיפה לקהל חדש עם מאפיינים דומים לקהל שאתם כבר מכירים ושפרסמתם לו בעבר או שצברתם מידע אודותיו. 

אם הגעתם עד לכאן סביר להניח שפרסום באינסטגרם יכול להיות מאוד רלוונטי עבור העסק שלכם ולסייע לכם להגדיל את המכירות. בטח הבנתם שזו לא תורה מסיני ושעם קצת מחשבה, בחינה של הקהל שלכם, הצרכים שלו, סקירת המתחרים ועלויות הפרסום שלכם תכלו לאפיין את קמפיין הפרסום שלכם באינסטגרם.  

אנחנו בזואי מדיה מציעים מגוון פתרונות לפרסום באינסטגרם ובפייסבוק, אנחנו חיים את הרשת החברתית, מכירים את הטרנדים החדשים, מומחים ביצירת קמפיינים, הקמה וניהול של עמודי אינסטגרם עסקיים. אנחנו נסייע להפוך את פרסום העסק שלכם באינסטגרם לייעל ורווחי. 

לא תמיד קל למצוא את עצמכם בין שלל האפשרויות שהמדיה החברתית והפרסום בדיגיטל מציעים ולכן אנחנו עושים את העבודה עבורכם, יד ביד עם האנשים שמכירים את הקהל שלכם הכי טוב – אתם. ביחד נבין מי הקהל שלכם, מה עושים המתחרים הישירים שלכם ועסקים דומים בארץ ובעולם. נבין מה החוזקות של העסק שלכם, איך להבליט אותם, איך להגיע לקהל היעד וכיצד לשכלל ולשפר באופן מתמיד כל אלמנט במשפך ההמרה שלכם. נסייע לכם לייצר קמפיין שנראים מעולה, שמצליחים לעצור את הגולש בזמן שהוא גולל בין מאות הפוסטים, ושמעודדים אותו ללחוץ ולברר עוד פרטים. יחד אתכם נבנה במידת הצורך דף נחיתה, אתר או טופס לידים שיסייע לכם לקחת את הלקוח צעד נוסף ולרכוש את המוצר שלכם.  

רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים בטופס כאן למטה ואנחנו מבטיחים לחזור אליכם בהקדם.

דברו איתנו

דברו איתנו...